luni, 8 septembrie 2008

Ce-ti doresc eu tie, dulce nationala

Fotbal adevarat...... E trist, dar in ultimele 4 meciuri oficiale, nationala s-a indepartat treptat-treptat de acest concept.
Sincer, vazand amicalele cu Rusia si Turcia si Muntenegru, credeam ca vom rupe normele la europene si la mondialele din 2010. Aveam incredere in marele Piturca, si in jucatorii nostri.
Din pacate, incep sa ma resemnez cu ideea ca pana nu ne schimbam mentalitatea asta de loseri, n-avem nici o sansa.
Ne-am umilit la europene (chiar daca poate ca rezultatele au parut bunicele - egal cu campioana si cu vicecampioana mondiala), pentru ca am aratat ca suntem fricosi, lasi si fara "coi" - scuzati expresia. Jucatorii au mers la CE numai ca sa-i vada impresarii, ca sa ii ia la echipe mai bune, cu salar mai mare. Ei sperau ca vor prinde transferuri bune numai prin simpla lor prezenta, asa ca au lasat fotbalul pe locul 2 si mandria nationala pe locul 3.
Bine, s-a terminat campionatul european, au inceput preliminariile pentru mondial. Macar acum am sperat ca vor avea vana, si ca vor juca cu placere, mai ales ca s-a tinut meciul la Cluj, si au avut un public foarte entuziast, un public caruia ii era foame de fotbal-spectacol la ei acasa, dupa o pauza de aproape 100 de ani.
Mi-am luat si eu bilet, am ajuns la stadion si am strigat si am cantat pana am ragusit alaturi de 18.000 de microbisti. Cand tropaiam pe tribunele de metal se auzea de parca ar fi bombardat rusii stadionul. Am facut atmosfera, i-am aplaudat si i-am incurajat pe baieti pana dupa 0-2, dar scuzati-ne, pana cand sa tot aplaudam? Abia la 3-0 au inceput fluieraturile, pentru ca era clar ca nu si-au dat silinta deloc "tricolorii" nostri.
Eu stiam ca vom pierde dupa 1-0, pentru ca romanul (mai ales in fotbal) nu are mentalitatea de invingator. Cand suntem condusi, nu mai stim juca nimic. Nu avem ambitia sa ne revenim.
Piturca e de vina, si daca nu isi revine repede, trebuie sa plece.

Nationala noastra nu trebuie sa fie bataia de joc a nimanui!
Nationala noastra trebuie sa joace FOTBAL ADEVARAT, nu curling!
Nationala noastra are jucatori foarte buni, dar trebuie pusi in valoare in tactica antrenorului! Nu poti, de exemplu, sa il folosesti pe Dica fundas, ca e clar ca n-o sa faca nimic!
Nationala noastra trebuie sa fie mandra ca reprezinta Romania!
Nationala noastra trebuie sa fie gestionata de oameni care pun interesul national pe locul 1, nu interesele lor marsave!
Nationala noastra trebuie sa se califice la fiecare turneu final, pentru ca avem cu ce!

Hai baieti, avem puterea sa va iertam pentru umilinta cu Lituania, dar TREZITI-VA si dati drumul la fotbal!